• en
  • nevet-img nevet-img

    26 דצמ 2022

    כריכים לבית הספר – הכריך עם ההשפעה הכי גדולה

    חברת צוות, ארגון נבט

    מצאנו שיש קשר הדוק בין תזונה בריאה ביום הלימודים, לבין ההשתייכות לכיתה ופיתוח היכולת ללמוד. זאת בדיוק הסיבה שבחרנו להשפיע על ילדי בית הספר בכל הגילאים בנקודה המשמעותית הזו. הרבה אנשים לא יודעים את הסטטיסטיקות, אנחנו ביצענו מחקר כדי לקבל את הנתונים אודות ההשפעה של הפעילות שלנו על הילדים בבתי הספר. בתי ספר שהצטרפו לפעילות שלנו זוכים לירידה של 40% בתלמידים הנעדרים, כי מסתבר שרעב הוא הסיבה הראשית לנשירת תלמידים מבתי הספר. מי חשב שזו תמונת המצב? גם אלימות היא חלק מהתמונה. בתי ספר מדווחים על ירידה של 56% באירועים אלימים בבתי הספר בעקבות הפעילות שלנו. מחקר זה מחקר, לא המצאנו דבר.

    נתון נוסף שהדהים גם אותנו, עליה של 79% בהישגים לימודיים, כי זה לא רק סנדוויץ', זה לקבל אותו מהידיים של המורה, לחוות שהוא דואג לי, להרגיש שייך לכיתה בלי קשר למצב שלי בבית ולקבל הזדמנות שווה ללמוד ולהתפתח. זה אדיר. הכריך הבריא שלנו הביא לנתון הזה, זה נותן לנו כוח להמשיך ולפעול ולא לוותר. נתון חזק נוסף הפעילות שלנו הניבה 20% יותר סיכוי לסיים את התיכון בהצלחה, לכל אותם הילדים שבלי הפעילות שלנו היו כנראה משוטטים מחוץ לספסל הלימודים, רעבים, עצבניים, מבויישים ומנותקים ממה שקורה בשיעור. זה אולי נשמע לא המון 20%, אבל גם לא מעט בכלל, בתקווה שהנתון הזה עוד יעלה.

    לא די בכך, נרשמה עליה של 84% באיכות הקשר והאמון בין התלמידים למורים, זה הרבה בזכות הפורמט שבו אנחנו משלבים את המורים בהכנת הכריכים לפני שהיום מתחיל. מסתבר שלקבל את הדאגה מהמורים משפיע המון על התלמידים. לקשר הזה יש פוטנציאל ואנחנו בנינו את זה בדיוק כך, כדי להנות מהיכולת של המורים לחזק את הקשר ולחבר את התלמידים אליהם. מורה שזוכה להעניק את הכריך בבוקר לתלמיד שבא מהבית בלי שום כריך בתיק, זוכה מיד לאמון שלו. הקירבה שנוצרת תומכת ברצון של התלמיד להשתתף בשיעור, לשמור על ריכוז, ללמוד ולהצליח. תחושת השייכות גם היא פקטור חזק לכל הנוסחה הזו להצליח.

    לא חששנו גם להביט קצת קדימה, המחקר שלנו מדד מה קורה עם הילדים האלו כשהם מסיימים את התיכון, איך הם מתקדמים בחיים שלהם. המחקר מצא שיש 48% שיקבלו שכר גבוה יותר מתוך אלו שיסיימו תיכון. הנתון הזה מרגש אותנו, כי חשוב לנו להשפיע על עתידם של הילדים. יום יבוא והם יצאו לדרך משלהם, יתחילו את דרכם כאנשים בוגרים, אנחנו רוצים בעזרת הפעילות שלו לעשות הכל כדי שיהיו מצוידים בכלים ובמיומנויות להצליח בדרכם, לסיים את התיכון בהצלחה, לצאת עם תחושת ראויות ומסוגלות, להתקבל למקום עבודה ולקבל שכר גבוה יותר.

    אם ישימו מצלמת וידאו בבתים שיש בהם ילדי בית ספר, בשעות הבוקר המוקדמות, יראו קרוב לוודאי את האמא או האבא או שניהם יחד עומדים במטבח ומכינים כריכים לבית הספר. למרות שזו התמונה הצפויה והכי שגרתית שיש, לצערינו זה לא המצב בכל הבתים, לא בגלל שאין להורים רעיונות לכריך לבית הספר. הסיבה העיקרית היא בגלל שהמצב הסוציו-אקונומי של המשפחה הזו הוא מתחת לממוצע, כך שאפילו המשאבים הדרושים להכנת כריכים לילדים, לא נמצאים ברשותם. ייתכן וזו משפחה אמידה שמתפקדת מצוין בדרך כלל, רק שבתקופה האחרונה מי מההורים חלה וכל המאזן התפקודי השתבש.

    אולי תאהב גם

    nevet-img

    אלפי ילדים בישראל מחכים שתעניקו להם
    ארוחה מזינה ובריאה

    לתרומה >>