• en
  • nevet-img nevet-img

    26 דצמ 2022

    ארוחות בוקר לבית הספר – "לקחת אוכל לבית הספר?"

    שיתוף של מחנך כיתה ו', בבית ספר יסודי, אזור השרון

    הכריכים שאנו מגישים כוללים תמיד ארוחות בוקר בריאות לבית הספר. יש כריך עם חומוס וטחינה, יש מטבוחה וטונה, יש גבינה לבנה וגבינה צהובה, תמיד יש מלפפונים חמוצים וזיתים והכל בלחמניות מקמח מלא, שמגיעות חמימות מוקדם בבוקר. זה לא סוד כי אצלנו פותחים לכולם את הסלסלות של הכריכים בכל הפסקת עשר ונותנים לכולם לבוא לקחת, בלי לעשות מזה עניין. זה דבר די גדול, כי אחרת בטח היו מתביישים ולא רוצים לגשת לקחת. מראש אנחנו המורים מוציאים ופותחים לכולם ונותנים תחושה שהכל בסדר ואפשר להרגיש בנוח. יש כאלו שמוציאים מהתיק, מה שההורים הכינו להם ויש כאלו שניגשים לקחת מהשולחן. אנו המורים מלמדים את התלמידים כמה זה חשוב לאכול בריא ובזמן כשהגוף כבר מתחיל להיות רעב ונותנים להם רעיונות לארוחת בוקר לבית הספר. מדגישים כמה זה חשוב לגוון את הארוחה ולא לאכול רק סנדוויץ' עם גבינה צהובה כל יום. בבית שאני גדלתי בו לא קרה פעם אחת שיצאתי בבוקר מהבית מבלי שמישהו מההורים קרא לעברי "לקחת אוכל לבית ספר ?" תמיד היה מישהו שדואג לי. לחשוב על זה, שזה לא מובן מאליו בכלל. שתים עשרה שנות לימוד, גם כשכבר יכולתי להכין בעצמי ארוחת בוקר לבית ספר. אף פעם לא הרגשתי נטל על ההורים שלי בנקודה הזו.

    ועדיין אני יודע שישנם הרבה ילדים שהמרחק בינם לבין ארוחות בוקר לבית ספר, הוא מרחק שנות אור. עצוב לי לחשוב על זה. כי בשבילי הדאגה הקטנה הזו של מי מההורים שלי בכל בוקר, תמיד סימנה עבורי שאני אהוב ודואגים לי. לחשוב שיש ילד או ילדה שיוצאים מהבית ואף אחד לא דורש בשלומם, לא עוטף אותם בתחושת אהבה והגנה, זה די נורא. נו באמת, זה בסך הכל ארוחת בוקר לילדים בבית ספר, מה הסיפור הגדול? אם מדובר בילד גדול, הוא גם יכול להכין לעצמו. לא כל דבר קטן צריך ליפול על ההורים. ובכל זאת, זה הרבה מעבר לסנדוויץ' גבינה צהובה.

    אצלנו בבית ספר אפשר לראות את הילדים שבתיק שלהם לא מחכה שום סנדוויץ'. מזל שיש אצלנו סנדוויצ'ים חופשי לכל מי שרוצה, אחרת הם היו משוטטים מחוץ לכיתה מרוב בושות ומפסידים חומר לימודי חשוב. מישהו מהילדים פעם שאל בחוצפה, "למה אין סנדוויץ' עם שוקולד?" כולם הביטו עליו במבוכה. היה חשוב לי לעצור ולהסביר, שזה נכון שכולם אוהבים שוקולד, אבל מה שקורה שזה ממש לא בריא לגוף שלנו לאכול את כל המתוק הזה, ובטח על הבוקר כשהגוף שלנו צריך להרגיש טוב כדי ללמוד ולהיות מרוכזים. חשוב שאנו שומרים עליהם ולא נותנים להם דברים שאולי הם אוהבים, אבל לא בריאים ואפילו מזיקים לבריאות שלהם. זה לא שאסור לאכול בכלל ממרח שוקולד בסנדוויץ', ברור שמותר. רק צריך לדעת לאכול במינון נכון, מדי פעם זה ממש בסדר. רופא השיניים הסביר לנו שכדאי לצחצח שיניים אחרי שאוכלים, כדי שהמתוק לא יישאר בפה ולא יזיק לשיניים, אבל כשאוכלים מותר להנות, בטח שמותר. אני זוכר מימי ילדותי איך אף אחד לא שמר עלינו עם השוקולד, ובאמת אכלנו מלא בלי מגבלה, עד לכאבי בטן ושיניים. לילדים בבית ספר שלנו זה לא יקרה, מזל.

    אולי תאהב גם

    nevet-img

    אלפי ילדים בישראל מחכים שתעניקו להם
    ארוחה מזינה ובריאה

    לתרומה >>